|
Vybrané problémy ochrany spotřebitele
PECHOVÁ, Lucie
Bakalářská práce je věnována problematice ochrany spotřebitele, především problémům v oblasti distančních spotřebitelských smluv. V praktické části je realizován dotazníkový výzkum, kterého se zúčastnili respondenti spadající do různých věkových skupin. V teoretické části jsou rozebrána klíčová slova, která jsou spojena s danou problematikou. Co je to ochrana spotřebitele a její historie. Jak jsou definovány pojmy spotřebitel, podnikatel a spotřebitelská smlouva. Co je nařízeno českou legislativou pro oblast ochrany spotřebitele. Jaké instituce působí v této oblasti. Co je to distanční spotřebitelská smlouva. V praktické části je poté provedena analýza dotazníkového šetření. Jako hlavní problém, který z šetření vyplývá, je stanovena nízká znalost legislativy ochrany spotřebitele mezi běžnými spotřebiteli. V poslední části práce jsou navrženy kroky, které by mohly pomoct situaci zlepšit.
|
| |
| |
| |
|
Protecting the client in the insurance industry in Slovakia
Libáková, Andrea ; Ducháčková, Eva (vedoucí práce) ; Daňhel, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou ochrany spotřebitele na pojistném trhu v Slovenské republice se zaměřením na finanční zprostředkování a finanční poradenství. Daná problematika je zaměřena především na analýzu zákona upravujícího zprostředkování a poradenství na finančním trhu. Cílem práce je zjistit zda je nutné chránit klienty na pojistném trhu a jak se po přijetí nového zákona postavení spotřebitelů změnilo.
|
| |
|
Ochrana spotřebitele
Kotová, Šárka ; Drozen, František (vedoucí práce) ; Novák, Miloš (oponent)
Práce je rozdělena na 2 části. První část se věnuje obecné rovině ochrany spotřebitele. Vymezuje práva a povinnosti spotřebitele, rozebírá konkrétní zákony upravující ochranu spotřebitele a institucionální zajištění ochrany spotřebitele v České republice. Druhá část analyzuje situaci v oblasti potravin, upozorňuje na nástrahy trhu a vyzdvihuje značky kvality, které mohou spotřebitelům ulehčit výběr.
|
|
Ochrana spotřebitele v restauračních zařízeních
Žáková, Alena ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Florianová, Iva (oponent)
Cílem této bakalářské práce je prostřednictvím marketingového výzkumu analyzovat znalosti spotřebitelů v oblasti svých práv a povinností provozovatelů restaurací. Výzkum je prováděn formou dotazníkového šetření a je zaměřen na široku veřejnost. Další částí této práce je provedení vlastního výzkumu v předem vybraných restaurací a následná analýza zjištěných skutečností. Tato analýza je zaměřena na zjišťování dodržování povinností restaurací u vybraných ukazatelů.
|
|
Elektronický obchod z pohledu práva
Kupková, Marcela ; Adam, Jaroslav (vedoucí práce) ; Přibyl, Vladimír (oponent)
Práce definuje elektronický obchod a obvyklé způsoby obchodování, druhy právních úprav prodeje a zvláštní úpravu týkající se postavení spotřebitele. Zaměřuje se na vztah podnikatele ke spotřebiteli. Nejzákladnějšími právními předpisy jsou zákon č. 40/1964 Sb., občanský zákoník; zákon č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník; zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
|